Діти вважають себе безсмертними істотами (що само по собі непогано), і жодній дитині якось не віриться, що саме з ним може статися нещастя. Звідси – той самий наліт легковажності або “пофігізму”, на який ми так часто натикаємося, особливо коли розмовляємо з підлітками.
Діти взагалі влаштовані інакше, ніж дорослі. І через цю «інакшість» вони дійсно часто не розуміють нас. Або розуміють, але зовсім не так, і бачать зовсім не те, що ми мали на увазі. Бувало, скажеш доньці чи синові: «Прибери у своїй кімнаті», дитина прибирає і начебто старається, а в результаті ви виявляєте все той же мотлох і сміття, тільки переставлені в іншому порядку. З вашої точки зору, це неподобство. З дитячої – повний порядок, тому що цінні (красиві!) і потрібні речі нерозумно засовувати якомога далі.
Те ж саме відбувається, коли ми про щось попереджаємо, або про щось просимо, або в чомусь намагаємося переконати дітей. Дитяче мислення конкретне і практичне. До високих абстрактних істин воно доростає у середніх, а частіше – у старших класах. Тому загальні міркування, як правило, не зачіпають їх. А нотації і повчання взагалі викликають позіхання.
До речі, батьків часто дратує коли дитина киває головою, погоджується, ніби все зрозуміла, а потім з’ясовується, що не зрозуміла НІ-ЧО-ГО. Але ображатися не варто. Здається, що розумні діти підтакують нам з найбільш гуманних міркувань: батьки намагаються – і так не хочеться їх засмучувати.
Що ж робити? Говоріть з дітьми їхньою мовою, і вони прекрасно зрозуміють, від чого ви хочете їх застерегти.