Що таке MNP?
MNP (Mobile Number Portability) – безкоштовна послуга, яку запустили з 1 травня 2019 року, дозволяє абонентам мобільного зв'язку міняти оператора, при цьому повністю зберігаючи свій номер, повідомили НВ Бізнес у прес-службі мобільного оператора lifecell. "Можливість змінити оператора, зберігши свій номер повністю, разом з кодом", - уточнили в прес-службі Vodafone Ukraine.
У прес-службі Kyivstar розповіли, що на сьогодні послуга MNP впроваджена в більш ніж 80 країнах - майже в усіх розвинених країнах світу і Європи. Водночас на більшості телеком-ринків послугу MNP впровадили ще до 2009 року.
З чого потрібно почати, щоб скористатися послугою MNP?
Переконатися, що номер на вас зареєстрований, кажуть у lifecell. Для цього необхідно зателефонувати своєму оператору, або прийти в його офіційний магазин. Працівники магазину або call-центру перевірять, чи зареєстрований даний номер на абонента. Якщо так – можна починати процедуру перенесення номера. У Vodafone Ukraine зазначили, що контрактним абонентам цього робити не потрібно.
Якщо номер не зареєстрований, пройти процедуру реєстрації у поточного оператора. "Надавши SIM-картку та документи, що підтверджують особу (паспорт або ID-картку), і подати письмову заяву", - сказали в Vodafone.
У lifecell уточнили, що для реєстрації номера телефону на себе, можна надати будь-який з цих документів:
паспорт громадянина України;
паспорт громадянина України для виїзду за кордон;
дипломатичний паспорт України;
службовий паспорт України;
посвідчення особи моряка;
посвідчення члена екіпажу;
посвідчення особи на повернення в Україну;
тимчасове посвідчення громадянина України;
водійські права;
посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон;
посвідка на постійне проживання;
дозвіл на довгострокове перебування;
картка мігранта;
посвідчення біженця;
проїзний документ біженця;
посвідчення особи, яка потребує особливого захисту;
проїзний документ особи, якій надано особливий захист;
реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН).
Далі подається заявка на портацію новому оператору. Її можна подати онлайн на сайті оператора або особисто – у фірмовому магазині.
Після чого потрібно отримати нову SIM-картку, на яку буде перенесено номер.
"Тільки-но оператор, від якого йде абонент, дасть згоду на перенесення номера, абонент може прийти в найближчий фірмовий магазин свого нового оператора і отримати нову SIM-картку, на яку після цього буде автоматично перенесено його номер", - сказали в lifecell.
Що буде з тарифом, яким ви користувалися?
Абонент не зможе користуватися своїм старим тарифом, тому потрібно буде обрати будь-який відповідний у свого нового оператора.
Що буде з грошима на вашому балансі?
Гроші з рахунку попереднього оператора не переносяться. Щоб отримати їх, абоненту необхідно звернутися в магазин попереднього оператора із заявою, де вказати реквізити банківського рахунку/картки. Якщо на рахунку у попереднього оператора залишився борг, рекомендуємо його закрити.
Як інші люди дізнаються про те, що у вас змінився оператор?
У разі дзвінка на портований номер абоненти його колишнього оператора будуть попереджені перед встановленням з'єднання повідомленням про дзвінок на перенесений номер, а також спеціальним акустичним сигналом, сказали в lifecell. У Vodafone також інформуватимуть абонента про дзвінки на перенесені номери з обов'язковим зазначенням мережі, в яку перенесено номер. "Це допоможе зорієнтуватися, за яким тарифом абонент телефонує. Крім того, на сайті операторів можна буде ввести будь-який український номер, щоб дізнатися, в якій мережі він обслуговується", - додали в Vodafone.
Як MNP відрізнятиметься для корпоративних клієнтів?
Для юридичних осіб передбачена можливість подавання групової заявки, стверджують у Vodafone.
"Корпоративні клієнти можуть так само як і індивідуальні переносити всі або частину номерів до іншого оператора. Корпоративному клієнту перенести номери ще легше, ніж індивідуальним, оскільки корпоративний клієнт вже зареєстрований у поточного оператора. Тобто номер немає необхідності реєструвати на свої ПІБ. В іншому процедури дуже схожі: заява – ідентифікація/надання документів юр.особи – отримання SIM-карток – перенесення номера/номерів", - роз'яснили в lifecell.
Скільки днів займає процедура зміни оператора?
На перенесення номера операторам дають 24 робочі години, якщо абонент не вказав у заяві більший термін. Робочими годинами вважаються години роботи Адміністратора послуги – УДЦР (http://www.ucrf.gov.ua/katalog-poslug/administruvannya-nomeriv/)
Сам процес перенесення триватиме до 3-х годин і відбудеться в зазначені в заяві дату і час.
Як MNP вплине на телеком-ринок?
Як розповіли НВ Бізнес у прес-службі Kyivstar, у країнах, де можливість перенесення номера між телеком-мережами була впроваджена не так давно, наприклад у Казахстані, міграція клієнтів не перевищувала 1% від абонентської бази. "На ринку України був тривалий період, коли у абонентів було по кілька SIM-карток різних операторів. Фактично абонент, якщо хотів телефонувати в іншу мережу, обирав собі відповідні тарифи ситуативно, через телефони з двома сім-картками. Торік цей тренд почав «стискатися». Здебільшого завдяки великому вибору пакетних послуг, де вже включені хвилини на мережі інших операторів. Тому принципових змін через появу в Україні послуги MNP ми не очікуємо, - зазначили в Kyivstar. - Компанія Київстар розробила детальну інструкцію для клієнт ів, які хочуть скористатися можливостями MNP, і підготувала свою мережу й інформаційні системи. Однак, перенесення номера залежить також від готовності інших компаній, які беруть участь у процесі надання цієї послуги.
У lifecell вважають, що впровадження MNP – це переломний момент, коли набувають чинності нові правила гри на ринку мобільного зв'язку. "Насамперед, послуга MNP надає абонентам свободу вибору. Також MNP сприяє конструктивній відкритій конкуренції, забезпечує привнесення інновацій на телеком-ринок і гарантує його подальше зростання. Оператори включаються в активну боротьбу за абонента, формуючи привабливі тарифи і підвищуючи якість обслуговування. Від впровадження MNP передусім виграють абоненти, оскільки тепер вони можуть не боятися втратити номер, обираючи постачальника послуг – не секрет, що саме прив'язка до номера була однією з головних перешкод для зміни оператора", - стверджують у компанії.