Іванофранківці пропонують ввести 3 схеми нічного маршруту по місту. Ціна буде двічі вища аніж звичайна, але це вигідніше ніж таксі.
Переймаючи досвід сусідів. Нещодавно прочитав у мережі Інтернет, що в сусідньому Львові запровадили нічні маршрутки з 1 липня. Автобуси ходитимуть щоночі кожних півтори години з 23:00 по 06:00. Вартість квитка буде подвійна – 8 грн без можливості пільгового проїзду. Обслуговуватимуть нічні маршрути невеличкі автобуси «Еталон» та «Богдан».
«Головна ідея – нічні маршрути повинні поєднувати центр міста і вокзал із віддаленими районами, вони не мають бути дуже довгими, але максимально покривати великі житлові квартали. Ми відкриті до ваших пропозицій», – повідомляють в управлінні транспорту та зв’язку міської ради Львова.
Поки що такий експеримент Львівська міська рада запроваджує до 30 вересня, а потім вирішить остаточно, чи потрібні такі маршрути взагалі і чи будуть вони щоденні, чи тільки в дні пікових навантажень: п’ятниця, субота, неділя, вихідні та святкові дні. Всього запроваджено сім маршрутів.
Це питання актуальне і для нашого міста. Звичайно, краще придумати свою схему, запросити дорогих та шановних експертів для розробки графіка руху. Але можна як базову розглянути мою пропозицію, скопійовану та змасштабовану з львівської схеми.
Мовою цифр: населення Львова – 800 тис., Івано-Франківська – 250 тис., тобто втричі менше. Приблизно. Площа Львова, згідно з даними «Вікіпедії», – 182,01 кв.км, а Івано-Франківська – 83,73 кв.км. Івано-Франківськ приблизно вдвічі менший за Львів. Отже, зважаючи на чисельність населення, пропорційно треба вводити два-три маршрути, а виходячи з площі міста – вдвічі менше, тобто три з половиною маршрути. Також варто врахувати, що відстань у Львові від центра міста (Оперний театр я вважаю центром) до Двірцевої площі (Залізничний вокзал) набагато довша, ніж у нас від стометрівки чи ратуші до головних воріт міста. А від крупного транспортного вузла «перехрестя біля "Надії"» до вокзалу – відстань взагалі смішна.
Тому я пропоную такі маршрути:
1. Базовий – 30-й маршрут: «Сільпо» (БАМ) – Кільце Чорновола – «Велмарт» – Коновальця – «Космос» – Кінотеатр Горького – Івасюка – Хоткевича – Вокзал – «Надія» – Коновальця – «Велмарт» – Кільце Чорновола – «Сільпо». Цей маршрут охоплює мікрорайон БАМ, військове містечко, вулиці Коновальця-Бандери, мікрорайони Майзлі і Брати та сполучує їх із центром міста.
Чи запровадять у Франківську нічний маршрут? (фото) - фото 1
2. Базовий – 73-й маршрут: АС-4 – магазин «Жан» – Кінотеатр Горького – «Космос» – «Надія» – Пошта – Новгородська – ЦУМ – Княгинин – вул. Целевича – АС-2 – Радіозавод – Хіміків – Тролейбусна – ресторан «Овен» – Музична школа – Швейна фабрика – Меблевий магазин – Ринок (ЦУМ) – Вокзал – «Космос» – Майзлі – магазин«Жан» – АС-4. Цим маршрутом можуть скористатись мешканці величезного мікрорайону Пасічна, вулиць Галицької, Майзлів та району АС-4.
Чи запровадять у Франківську нічний маршрут? (фото) - фото 2
3. Базовий – 58-й маршрут: вулиця Симоненка – «Метро» (Галицька академія) – «Кобзарик» – Вовчинецька –Василіянок – ТРЦ «Панорама-Плаза» – Довга – Тичини – ЦУМ – Вовчинецька – «Кобзарик» – Симоненка. Логічніше би було «дотягнути» до «Арсена» чи «Епіцентру» через вул. 24 серпня. Цей маршрут призначений для жителів мікрорайону Каскад та Позитрон, вулиць Стуса, Вочинецької, Хмельницької та мікрорайону Набережна.
Чи запровадять у Франківську нічний маршрут? (фото) - фото 3
Головна ідея – нічні маршрути повинні поєднувати центр міста і вокзал із віддаленими районами, вони не мають бути дуже довгими, але максимально покривати великі житлові квартали
Жителям Набережної взагалі з цією схемою щастить найбільше, бо вони можуть скористатись і «пасічнянською» маршруткою, і маршруткою, що йде вулицею Довгою. Найбільш невезучими і в прямому, і в переносному значенні залишаються мешканці приватного сектора – їм узагалі ніколи не щастить із громадським транспортом через відсутність пасажиропотоку і якісних доріг. Район Південного Бульвару також лишається ображеним – мешканцям все одно треба йти до центру. Можна щось придумати для зручності жителів цього мікрорайону, щоб останній, 58-й маршрут продовжити до кінця вулиці Довгої і пустити схемою: Бельведерська - біля міського відділку міліції поворот направо, потім вулицею Володимира Великого, далі Новгородською до ЦУМу і далі за маршрутом. Щодо перспективного напрямку до міжнародного аеропорту «Івано-Франківськ», то якщо він колись усе-таки воскресне – можна буде 30м маршрутом «зачепити» і його.
Плюси в цьому цікавому експерименті очевидні. Міська влада мала б запропонувати перевізникам на конкурсній основі прийняти в ньому участь. Пасажири знайдуться, а тарифи вдвічі вищі за «економічно обґрунтовані». Всеодно буде дешевше, ніж таксі. Та й у місті вночі дороги не завантажені.
Мінус один – нестабільна криміногенна ситуація. Кінцеві зупинки знаходяться:
- 30-й маршрут – супермаркет «Сільпо» з освітленою парковкою, поруч заправка з цілодобовою пультовою охороною. Друга кінцева – на Хоткевича, там кінцеву зупинку на нічний маршрут можна перенести на заправку«Формула» біля мосту через річку на вулиці Івасюка.
- 73-й маршрут. На АС-4 ситуація вночі не дуже, але кінцеву зупинку можна продовжити на 500 метрів Тисменицькою трасою до ще однієї заправки. Друга кінцева може бути на заправці на вул. Пасічна.
- 58-й маршрут. Перша кінцева на добре освітленій парковці біля торгового центру, другу варто зробити біля ЦУМу або ж продовжувати маршрут попри міський відділ міліції, щоб там зробити кінцеву – хоч криміногенна ситуація мала би бути там спокійна на всі 100%.
Зрештою, в місті є міліція та патрульно-постова служба (чи як вони там зараз називаються), які цілодобово стежать за порядком – нехай і посилюють свою увагу на кінцевих зупинках.
Такий проект дуже потрібний і соціально важливий для Івано-Франківська. Маю надію – мене почують.