"Алкоголю, як на велике весілля" - у церкві Московського патріархату знайшли значні запаси алкоголю

Зокрема, у Старому Гвіздці церква Московського патріархату зупинила богослужіння і закрилася.

Коломийські активісти попросили звільнити храм і наполягли на зупиненні діяльності на час війни та переході в Київський патріархат. Це наслідки громадського тиску, який небайдужі мешканці Коломиї у соцмережах назвали “суворою українізацією” Московського патріархату.

Останні дні десятки коломиян – громадські діячі, представники тероборони і самооборони, просто небайдужі мешканці – пікетували церкви Московського патріархату в Коломиї і Старому Гвіздці.

Про причини і мету акцій КУРСу розповіла громадська активістка з Коломиї Ольга Баранецька.

Ми пішли вчора вранці в церкву на об’їзній, це були активісти самооборони і просто небайдужі люди з Коломиї. Вони вийшли цілою парафією зі священником. Ми запропонували, щоби вони прийняли рішення: або вони змінюють патріархат, або віддають ключі від їхньої церкви. Тому що мати в час війни цю їхню структуру на околиці міста нам зовсім не хочеться, тим більше, що тут поруч знаходяться стратегічні об’єкти, по яких вже стріляли ракетами.

Акція, яку коломияни транслювали у соцмережах, отримала великий резонанс і підтримку у місті, розповіла Ольга. Очевидно, саме це змусило парафію реагувати: сьогодні їхні представники прийшли з пропозицією призупинити діяльність на час воєнного стану і допомагати переселенцям. Активісти наполягали на переході парафії в помісну Православну церкву України.

Розумієте, у нас жодної довіри нема до московської церкви, ми не знаємо, яким чином вони будуть ідеологічно працювати з тими біженцями. Сьогодні після коротких перемовин ми поїхали на Об’їзну, підтягнулася решта громади, і вже як громада – а питання церкви вирішує саме громада – культурно попросили їх геть. Коли вони вийшли, ми оглянули приміщення. Там у них багато приміщень. Це така церква-напівмонастир. Є і житлове приміщення, і навіть стайня з худобою. Ми не заперечували, щоби вони своє все майно забрали зі собою. Щоби їхній священник міг прийти і забрати речі. Але він чомусь вирішив не з’явитися, а прикритися жінками з парафії, – каже Ольга.

Коломиян у приміщеннях парафії чекала несподіванка – чималий склад спиртних напоїв: коньяки, віскі, вина, горілка, багато трилітрових слоїків із самогоном.

Знайшли дуже багато різного алкоголю. Як магазинного, так і домашнього. В надзвичайно великій кількості домашній алкоголь. Вистачило би на таке нормальне гуцульське весілля тривалістю на тижнів два, – каже Ольга.

Пізніше активісти навідалися до парафії Московського патріархату в Старому Гвіздці – переважно ті, які родом із селища. Місцева парафія прийняла їхні вимоги про припинення діяльності на час війни.

“Московського патріархату на Коломийщині однозначно не буде. Ми бачимо цю церкву на об’їзній у Коломиї як міжконфесійну, де зможуть правити як священники Київського патріархату, так і греко-католицькі, надаємо перевагу, щоби були капелани. В Коломиї вже давно йшла мова про капеланську церкву, де би могли збиратися наші військові і волонтери, щоби помолитися і побачитися”.

Активісти наразі планують використовувати житлові і господарські приміщення парафій для допомоги вимушеним переселенцям та теробороні.

Зараз там організоване чергування, щоби убезпечити від провокацій. Будемо дивитися, як зараз найефективніше використати, а після війни вирішимо, хто там буде правити. Визначимося зі священниками, з владою, з громадою, оскільки все це треба буде відповідно документально оформити, – каже Ольга.

Реакції Івано-Франківської єпархії УПЦ (МП) на події в Коломиї та Старому Гвіздці поки немає. Остання публікація на офіційному сайті єпархії – це звернення митрополита Івано-Франківського і Коломийського Серафима, в якому він запевняє, що єпархія “відстоює суверенітет і цілісність України”, та просить “забути взаємні чвари і непорозуміння”.

Читайте також: Чоловіки-переселенці, які прибувають до західних регіонів повинні стати на військовий облік