Історії успіху: Як національний виробник круасанів з Івано-Франківська підкорив ринок Грузії

Цього разу історія піде про дивовижну та сонячну Грузію – дружню країну, яка географічно ніби і близько та водночас далеко. 

У вересні минулого року 23 українські компанії сектору харчової промисловості взяли участь у торговельній місії до Грузії, яка була організована Офісом з просування експорту України спільно з проектом «Консолідація експортного потенціалу МСБ та спрощення доступу до зовнішніх ринків», що фінансується в рамках ініціативи ЄС EU4Business та реалізується ЄБРР, пише ЕПО

Це була чудова нагода для вітчизняних експортерів ближче познайомитися з усіма аспектами внутрішнього ринку, наочно подивитися як працюють локальні підприємства та провести перемовини з потенційними клієнтами і партнерами, яких було чимало. 

Загалом, в рамках місії було проведено понад 400 зустрічей. Неймовірний результат, який було досягнуто завдяки ретельній підготовці організаторів протягом майже 4 місяців. 

Що ж саме вдалося дізнатися про Грузію та її імпортний потенціал для вітчизняних підприємств? 

  • Грузія є географічно і логістично близькою країною, а також виступає «торговельним хабом» Чорноморсько-Каспійського регіону. Наразі, країна стоїть на шляху побудови нових транспортних маршрутів між Європою та Азією.
  • ВВП на душу населення в 2019 році становив 4 350 доларів США.
  • Здебільшого, грузинські партнери бажають отримати продукцію за найнижчою ціною і не готові до товару високої цінової категорії.
  • Важливою складовою успішності на внутрішньому ринку є довгий термін придатності продуктів.
  • В Грузії мала кількість небагато імпортованої продукції. В основному, товари з Росії та Туреччини. Тому вони складають неабияку конкуренцію, адже присутні на ринку вже тривалий час.
  • Грузини мають подібні до українців смакові переваги.
  • В Країні панує сприятливий бізнес-клімат.
  • Більшість клієнтів та партнерів бажає працювати тільки через розкриття акредитива після відвантаження товару або за умови пост оплати, по факту поставки товару.
  • Культурні особливості, як і в кожній іншій країні, впливають на тривалість ведення переговорів, узгоджень тощо. Тому не варто сподіватись на дуже швидкі результати та продажі. 

За результатами торгової місії, одна з компанії – учасниць, підписала контракт з грузинським дистриб’ютором. «Це була не перша спроба нашої компанії підкорити ринок Грузії, однак до цього всі переговори нічим не завершувались» – говорить Директор департаменту з експорту компанії «Лігос» –  Дмитро Євтушенко. «Компанія тривалий час самостійно займалась пошуком потенційних клієнтів, проводила листування, надсилала зразки продукції, але, на жаль, заключити контракти не вдавалося».

«Національний виробник круасанів» – саме так позиціонує себе компанія, заснована ще у 1997 році в Івано-Франківську. Продукцію ТОВ «Лігос» можна знайти далеко за межами рідної країни. Завдяки розвинутим каналам дистрибуції підприємство експортує свою продукцію до Європи та на Близький Схід.