Цього разу історія піде про дивовижну та сонячну Грузію – дружню країну, яка географічно ніби і близько та водночас далеко.
У вересні минулого року 23 українські компанії сектору харчової промисловості взяли участь у торговельній місії до Грузії, яка була організована Офісом з просування експорту України спільно з проектом «Консолідація експортного потенціалу МСБ та спрощення доступу до зовнішніх ринків», що фінансується в рамках ініціативи ЄС EU4Business та реалізується ЄБРР, пише ЕПО.
Це була чудова нагода для вітчизняних експортерів ближче познайомитися з усіма аспектами внутрішнього ринку, наочно подивитися як працюють локальні підприємства та провести перемовини з потенційними клієнтами і партнерами, яких було чимало.
Загалом, в рамках місії було проведено понад 400 зустрічей. Неймовірний результат, який було досягнуто завдяки ретельній підготовці організаторів протягом майже 4 місяців.
Що ж саме вдалося дізнатися про Грузію та її імпортний потенціал для вітчизняних підприємств?
- Грузія є географічно і логістично близькою країною, а також виступає «торговельним хабом» Чорноморсько-Каспійського регіону. Наразі, країна стоїть на шляху побудови нових транспортних маршрутів між Європою та Азією.
- ВВП на душу населення в 2019 році становив 4 350 доларів США.
- Здебільшого, грузинські партнери бажають отримати продукцію за найнижчою ціною і не готові до товару високої цінової категорії.
- Важливою складовою успішності на внутрішньому ринку є довгий термін придатності продуктів.
- В Грузії мала кількість небагато імпортованої продукції. В основному, товари з Росії та Туреччини. Тому вони складають неабияку конкуренцію, адже присутні на ринку вже тривалий час.
- Грузини мають подібні до українців смакові переваги.
- В Країні панує сприятливий бізнес-клімат.
- Більшість клієнтів та партнерів бажає працювати тільки через розкриття акредитива після відвантаження товару або за умови пост оплати, по факту поставки товару.
- Культурні особливості, як і в кожній іншій країні, впливають на тривалість ведення переговорів, узгоджень тощо. Тому не варто сподіватись на дуже швидкі результати та продажі.
За результатами торгової місії, одна з компанії – учасниць, підписала контракт з грузинським дистриб’ютором. «Це була не перша спроба нашої компанії підкорити ринок Грузії, однак до цього всі переговори нічим не завершувались» – говорить Директор департаменту з експорту компанії «Лігос» – Дмитро Євтушенко. «Компанія тривалий час самостійно займалась пошуком потенційних клієнтів, проводила листування, надсилала зразки продукції, але, на жаль, заключити контракти не вдавалося».
«Національний виробник круасанів» – саме так позиціонує себе компанія, заснована ще у 1997 році в Івано-Франківську. Продукцію ТОВ «Лігос» можна знайти далеко за межами рідної країни. Завдяки розвинутим каналам дистрибуції підприємство експортує свою продукцію до Європи та на Близький Схід.