Івано-Франківщина вже кілька років поспіль посідає лідерські позиції серед регіонів України за показником доходу суб’єктів туристичної діяльності області від надання туристичних послуг. У 2018–2019 роках збільшився розмір надходжень від туристичного збору Івано-Франківська, а кількість туристів, які відвідали місто, у 2019 році сягнула понад 1 млн осіб. Сприяючи зростанню привабливості Івано-Франківська, проект міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС) допомагає місцевій владі розвивати туристичний потенціал, зокрема через розроблення Маркетингової стратегії міста, бренда міста «Івано-Франківськ — місто для життя», а також створення мобільного додатка «Відвідай Івано-Франківськ», який уперше презентовано у 2018 році.
На сьогодні спеціальний кишеньковий гід має вже понад 10 тис. завантажень. Розроблено його було в межах проекту «Smart-туризм в Івано-Франківську», який відбувся завдяки фінансуванню від Міністерства міжнародних справ Канади через Фонд підтримки ініціатив із демократичного врядування та розвитку Проекту ПРОМІС, який впроваджує Федерація канадських муніципалітетів. Додаток акумулював у собі всю необхідну інформацію про місто як для туристів, так і для франківців, інформують на сайті.
«Відвідай Івано-Франківськ» — це безкоштовна програма, що містить карту міста, інформацію про тутешні історичні пам’ятки, культурно-мистецькі події, транспортну систему, готелі, заклади харчування, розважальні й торговельні центри, а також контакти екстрених служб, лікарень і консульств. Мобільний додаток став не лише практичним інструментом для інтерактивного знайомства мандрівників із містом, а й зручною довідкою для місцевих жителів, адже тут акумульовано контакти всіх департаментів міської ради, інформацію про ухвалені місцевою владою рішення, налаштовано повідомлення про готовність документів, замовлених у Центрі надання адміністративних послуг. Також у відповідь на популярний запит у додатку окремим розділом надано адреси банкоматів й аптек міста.
За допомогою мобільного додатка можна обрати певний туристичний об’єкт, отримати про нього розгорнуту інформацію, переглянути фото, сформувати маршрут: пішки, велосипедом, власним авто чи громадським транспортом. Крім цього, кишеньковий гід може надсилати розумні повідомлення та проводити аудіоекскурсії – для цього на двадцяти будівлях міста розміщено спеціальні передавачі. Функціонал розкривається повною мірою, якщо користувач вмикає на своєму смартфоні Bluetooth і входить у зону дії передавача – тоді автоматично можна отримати інформацію про об’єкт, календар подій і прослухати аудіотур обраною мовою.
«Відвідай Івано-Франківськ» став зручною альтернативою для туристів, які не люблять гамірних і поспішних екскурсій містом, а натомість хочуть познайомитися з його простором у власному темпі. Додаток доступний українською, англійською, німецькою та польською мовами, тож гості з-за кордону також легко з ним порозуміються. Відмінними рисами програми є й велика кількість офлайн-можливостей, інтерактивність і розширений обсяг інформації.
Проект «Розумний туризм в Івано-Франківську» у 2018 році посів перше місце в конкурсі «Кращі практики місцевого самоврядування», який в Україні проводять уже впродовж семи років за унікальною методологією Ради Європи. «Розумний туризм» — це комплексний і системний проект, який має три ключові складові: створення згаданого вище мобільного додатка, виготовлення промоційного відеоролика про Івано-Франківськ та організація сучасного публічного простору в центральній частині міста. Останнє – так званий кишеньковий парк – невеликий простір у центрі, наповнений оригінальними деталями та елементами, які, за задумом авторів, урізноманітнюють міський пейзаж і приваблюють відвідувачів.
Розвиток туристичної сфери в Івано-Франківську є однією з основних цілей Стратегії розвитку міста до 2028 року, розробленої у 2017 році за сприяння Проекту ПРОМІС у співпраці з представниками місцевої влади, бізнесу та громадянського суспільства. У місті заплановано створення нових туристичних продуктів (фестивалів, виставок, культурно-мистецьких заходів, пішохідних і велосипедних туристичних маршрутів, туристично-культурного мистецького центру), відбувається активна співпраця влади й туристичного альянсу, буде проведено археологічні розкопки й створено музейні комплекси. Джерелами фінансування заходів щодо розвитку туризму стануть: міський бюджет, кошти суб’єктів господарювання, міжнародних фінансових інституцій і міжнародної технічної допомоги.