До такого висновку дійшли польські інженери, які розробили та збудували понад 200 мостів. До міста їх запросив радник міністра інфраструктури Віталій Загреба.
"200 мостів спроектовано з них 180 збудовано Саме такий досвід мають польські спеціалісти, які сьогодні відвідали Франківськ. Один з них - директор фірми, яка проектує мости. інший спеціаліст - проводить аудит мостів, а також перевіряє організацію дорожнього руху на предмет безпеки та ефективності.
Про поляків: 30 років роботи з складними проектами в Польщі та інших країнах Європи; міжнародний досвід; сучасні технології і стандарти; фінансова, транспортна, інженерна, безпекова грамотність на найвищому рівні.
Ознайомили запрошених фахівців з матеріалами проекту нового мосту і майбутньої транспортної розв'язки на Надрічній.
Висновки, до яких дійшли польські експерти, провівши попереднє ознайомлення і вивчення матеріалів:
Проект Франківського мосту:
примітивний і невиправдано дорогий.
Проект розв'язки на Надрічній:
незручна, аварійно небезпечна, неефективна.
Рекомендують обов'язково замовити аудит проектів і мосту і розв'язки, і вже зараз опрацювати всі недоліки, які ще можна вирішити і виправити.
Недоліків - вкрай багато і всі вони суттєві.
Що ж до транспортної розв'язки на Надрічній, то тут всі одностайно схиляються до думки, що проект треба максимально переробити. тут наші думки з думками польських фахівців зійшлись повністю!
Хто слідкує за темою, той знає, що з боку франківських фахівців був запропонований варіант транспортної розв'язки на Старій Надрічній у формі кільця - зручно, безпечно, сучасно, і вартість такого рішення становитиме до 100 млн грн, а не 330 млн, як зараз наполягає влада міста за розв'язку з естакадами.
До речі, вартість незалежного сертифікованого аудиту по європейських стандартах становить 12тис злотих. в Україні, до речі, теж є сертифіковані фахівці, які можуть здійснити незалежний аудит.
Влада міста, звісно ж не проводила і не оприлюднювала ні аудит, ні транспортне моделювання, ні інші необхідні передпроектні дослідження.
В п'ятницю в Франківськ приїде міністр інфраструктури Vladyslav Kryklii. буде в т.ч. і на замороженому будівництві мосту.
Руслан Марцінків, звісно ж, відчайдушно буде просити грошей.
сподіваюсь у Марцінківа вистачить честі донести об'єктивну і чесну інформацію про небезпечність і неефективність сирого проекту.
Денис Шмигаль, ви, як учасник процесу, сподіваюсь теж дасте об'єктивну оцінку діям влади міста", - пише у соц.мережі громадський активіст, координактор проєкту Франківськ Який Треба Берегти Юрій Козакевич.
Тим часом будівельні роботи на мості зупинені вже більше як пів року. В мості заморожено 140 млн. грн. кредитних коштів. Щомісяця місто втрачає по 2 млн грн, сплачуючи відсотки за цей недолугий довгобуд - додає Юрій Козакевич.