Традиція виникла у США, потім поширилась на інші країни, до України перекочувала видозміненою й зі значно меншим ажіотажем.
«Репортер» вирішив з’ясувати, як франківські магазини готуються до дня шалених знижок і чи будуть ті знижки взагалі.
Треба одразу сказати, що крамниці у Франківську мають велику варіативність дат. Хтось анонсує «чорну п’ятницю» 22 листопада, хтось 29-го, деякі магазини роблять цілий «чорний тиждень», щоб залучити більше покупців. Це йде врозріз світової специфіки «свята знижок», але допомагає магазинам створити ажіотаж.
Однак, подібні приманки вигідні далеко не всім. Так, підприємець Роман Кривий шиє вироби зі шкіри. Каже, цьогоріч взагалі відмовся від ідеї тематичного розпродажу, бо й так знизив ціни на весь асортимент.
Так, у місті справді обмаль тематичної чорноп’ятничної реклами, зате ледь не на кожній вітрині бачимо анонси знижок. Невже франківці так звикли до дешевого на щодень?
Чому так відбувається, пояснила SMM-менеджерка Вікторія Присяжнюк. Вона наповнює сторінки магазинів і закладів у соцмережах. За її словами, у Франківську «чорна п’ятниця» не настільки популярна, бо й так немає великої конкуренції.
Крім того, часто за знижку в нас видають реальну ціну товару. На ціннику малюють завідомо більшу, перекреслюють, пишуть іншу – маєте суттєву знижку. Досвідченого покупця, звісно, таким чином обдурити важко, але скільки в нас тих – досвідчених?
Однак засмучуватися не варто. Найбільша «чорна п’ятниця» зараз відбувається в інтернеті.
Однак у Івано-Франківську є й торгові центри, що роблять на «чорну п’ятницю» суттєву ставку. Один із них – нещодавно відкритий ТЦ River Park, що на Галицькій. Там вирішили зробити цілий «чорний тиждень».
За словами Оксани Говери, вони ці всі нюанси обговорювали з орендарями. І ті були навіть вдячні за просування й рекламу цілого тижня розпродажів.
Для повної картини ми поспілкувалися й з потенційними покупцями, щоб зрозуміти, чи справді вони аж так чекають на знижки.
Тетяна Пігурська каже, що знижки любить, але часом дуже розчаровується через їх неправдивість.
Звісно, українській «чорній п’ятниці» ще далеко до масштабів розвинених країн, а дрібні махінації взагалі вбивають довіру. Втім, для тих, хто ще не остаточно розчарувався, маємо три прості, але корисні поради.
- Перше – проглядайте наперед ціни товарів, які збираєтеся придбати.
- Друге – не ведіться на заміну бажаного на те, що лишилося. Якщо омріяної речі за акційною ціною вже нема, вам завжди запропонують альтернативу – схоже, але дорожче. Тут працює психологія.
- Третє – не робіть передоплату за акційний товар. Якість може сильно відрізнятись від яскравих рекламних картинок.
Це все. Вдалих вам покупок.
Авторка: Тетяна Скоропляс