Уряд визначив Франківський залізничний вокзал передати у "приватні руки"

Уряд визначив 7 вокзалів, які планують передати у концесію. Ці вокзали щороку приносять компанії 405 мільйонів гривень збитків.

У цей перелік увійшов Івано-Франківський залізничний вокзал.

Про це повідомила заступниця міністра інфраструктури України Олександра Клітіна.

«Узгоджено перелік залізничних вокзалів, що аналізуватимуться експертами Світового банку згідно з можливістю реалізації концесійних проєктів», — повідомила Клітіна.

У концесію планують передати вокзали Харкова, Дніпра, Вінниці, Запоріжжя, Івано-Франківська, Хмельницького та Миколаєва.

За її словами, у процесі імплементації реформи лібералізації залізничного транспорту обласні адміністрації стануть основними замовниками пасажирських залізничних перевезень. Система фінансування таких перевезень теж суттєво зміниться – крім пасажирів, витрати будуть покривати обласні адміністрації та субсидії з державного бюджету.

"Концесії вокзалів та потенційно й станцій будуть відігравати важливу роль у цій системі фінансування, так як компенсатором для бюджетних субсидій будуть не тільки прибутки державного залізничного вантажного оператора, а й концесійні платежі. Наприклад у Німеччині платежі до бюджету від концесій залізничних вокзалів та станцій складають щорічно близько 400 млн євро", – написала чиновниця.

3 жовтня 2019 року Верховна Рада ухвалила закон про концесію.

«Механізм концесії дозволяє державі покласти на приватний сектор інвестиційні, соціальні, екологічні та інші зобов’язання на весь період концесії, при цьому зберігаючи у державній власності, як існуюче так і новозбудоване майно. Більше того, державний бюджет отримуватиме частку доходів від діяльності приватного інвестора у вигляді концесійних платежів», — йдеться у пояснювальній записці до законопроєкту.

"І ще гарна новина - Міжнародна організація праці засвідчила готовність долучитися та допомогти з імплементацією реформи лібералізації залізничного транспорту", - додала Клітіна.

Концесія — це форма державно-приватного партнерства, що передбачає передачу об'єктів державної власності (таких як дороги, аеропорти, підприємства тощо) у тимчасове користування приватним підприємствам.