Робота з молодими кадрами буде драйвити ваш бізнес і створювати нові можливості. Чи так все добре насправді.
Про це пише 0342.ua з посиланням на видання НВ Бізнес.
Чутки про те, що робота з молодими кадрами буде драйвити ваш бізнес і створювати нові можливості для розвитку команд, сильно перебільшені. Вчорашні випускники та сьогоднішні студенти отримали серйозну підтримку від психологів, соціологів і ейчарів — адептів теорії поколінь, повально захоплених мілленіалами. І тепер вакансії у великих і маленьких компаніях у найрізноманітніших сферах бізнесу захоплені цими самими молодими кадрами. Які по факту все псують. Чи є у вас сумніви на цей рахунок і розуміння ступеня шкідництва, з яким ви можете зіткнутися вже завтра? Все просто. Ви готові
Почнемо з того, що досвідчені менеджери, топи й успішні люди з бізнесу в краватках-костюмах, з дорогими ноутами просто змушені терпіти поруч цих спритних хлопців та дівчат, що не терплять дрес-код і працюють з будь-яким пристроєм, якій є під рукою. Чому так відбувається? Тому що, наприклад, одяг на роботі вже давно не виконує функцію «кадрової упаковки». Це радше певні соціальні очікування. Нас просто так вчили — що треба пристойно виглядати на роботі. Це ж робота. А в реальності на роботі та в роботі важливо зовсім інше. Наприклад, швидкість.
Чи так це легко — усвідомити, що сьогодні наші двадцятирічні колеги низку завдань можуть виконувати значно швидше? Цьому є пояснення — в стані мультиканального споживання контенту вони прожили більшу частину життя. Вони краще орієнтуються в інтернет-просторі, встигають протягом дня не тільки проскролити всі соціальні мережі, де вони зареєстровані, оцінити нові луки, прокоментувати пости шанованих ЛОМів, і навіть помітити головні хайпи за день до їх медійного народження. З досвіду мілленіали — найкращі інтернет-вивідачі, швидкі та непередбачувані, а крім того — таку роботу вони виконують якісно і відповідально.
Одного разу на співбесіду прийшла студентка на посаду асистента. Її тестовим завданням став збір певної інформації про конкретні проекти в різних компаніях за якийсь період. Це завдання було на кілька днів, але готовий звіт керівництво отримало через три години. І далі пішло питання — «а що тепер робити?». Керівництво дало завдання готувати презентацію: ідея така-то, стилістика така-то, ось референс, ось дані. Та одразу отримало заперечення від студентки: «так, але ідея ж неправильна». Як виявилося, вам треба бути готовими до того, що молоді кадри — ті ще кадри, вони не соромляться сперечатися, категорично висловлюють свою думку. Ви готові до такого?
Безумовно це може дратувати, адже вони ще нічого не знають, думаємо ми. А з іншого боку — раптово з’явилася контрадикція, що може зародити елемент сумніву; і раптом виявиться, що ідея і справді може бути змінена і допрацьована. Ви готові прийняти правку від салаги? По-різному можна розцінювати цю безцеремонність з боку недосвідченого колеги, але важливо розуміти, що здатність до нелінійного мислення, поки вона не ховається за досвідом і нав’язаними думками — цінна в роботі. Це як тест на дівергентні здібності, коли за наявності зрозумілого предмета потрібно вигадати максимальну кількість варіантів його застосування. Так виникає розуміння природи креативності.
Креативність, до речі, має стать, вік і навіть настрій. За різних життєвих обставин ми знаходимо різні рішення, часто — полярні, іноді — не креативні. Якщо креативні рішення ваших молодих колег драматично відрізняються від того, що вигадали ви, і пережити це неможливо, не беріть на роботу молодь. Вам буде дуже некомфортно відчувати, що хтось може вигадати краще, смішніше, і зробити це без мук колективного брейншторму.
І тут настає найвідповідальніший момент. Усвідомлення досвідченим менеджером всіх видимих і прихованих недоліків у молодих фахівців призводить, вірніше — має призвести, до того, що треба змінюватися самому. Це найжахливіша частина процесу. Тому що в ньому ми бачимо свої недоліки, видимі і приховані. Тут же — вихід із зони менеджерського комфорту, до якого звикаєш з роками. Ви готові переналаштувати свою комунікацію так, щоб молоді вас розуміли? А щоб хотіли вас розуміти? Щоб з вами було цікаво і результативно? Вам доведеться опанувати деякі менторські прийоми, прокачати навички, трансформувати досвід і знання в нові форми, переупакувати себе під нові більш швидкі реалії. Ви готові?
Ніколи не беріть на роботу молоді кадри, якщо ви не будете змінюватися самі. Якщо вам не важлива швидкість. І якщо вам буде некомфортно від того, що хтось менш досвідчений поруч нестандартно мислить і ставить під сумнів ваше авторитетне рішення. Не варто брати на роботу вчорашнього випускника також і якщо він занадто креативний і виглядає непереконливо. Все це змусить вас бути терпимими, переглянути свої погляди, постійно шукати нові прийоми комунікації. Адже набагато безпечніше залишитися в звичній статиці бізнес-класу, і прожити в цьому комфорті енну кількість стабільних років. Ви готові?