До команди Юридичної компанії Лобі Консалтинг надходять надзвичайно багато запитань пов’язаних з процесом проведення земельних торгів.
Користуючись можливістю публікуємо відповіді на найпоширеніші запитання наших клієнтів.
До команди Юридичної компанії Лобі Консалтинг надходять надзвичайно багато запитань пов’язаних з процесом проведення земельних торгів.
Користуючись можливістю публікуємо відповіді на найпоширеніші запитання наших клієнтів.
Глава 21 ЗК України регулює продаж земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах, інакше кажучи, на земельних торгах.
Торги проводяться у формі аукціону: учасники реєструються, збираються разом (у разі електронних торгів заходять до порталу їх проведення) та роблять ставки на лот.
Таким чином, щоб придбати право оренди на сільгоспділянку державної/комунальної власності, учаснику слід взяти участь у торгах та запропонувати найвищу плату за користування. В такому разі учасника буде визнано переможцем, з яким укладається договір оренди.
Процес проведення земельних торгів визначено ст. 135, 137 ЗК України.
Враховуючи той факт, що зараз в Україні діє мораторій на продаж землі, стосовно сільгоспземель продаються тільки права оренди, емфітевзису (п. 15 розділ Х ЗК України).
Загального місця проведення земельних торгів не визначено. Кожен власник або розпорядник земель (ст. 122 ЗК України) на власний розсуд визначає місце проведення, наприклад у приміщенні територіальних підрозділів Держгеокадастру, міських рад або в інших орендованих приміщеннях.
Крім того, урядом запроваджено пілотний проект із проведення електронних земельних торгів (постанова КМУ від 21.06.17 р. № 688).
В рамках його реалізації Держгеокадастр уклав договори з ДП «СЕТАМ» та ДП «ПРОЗОРРО. Продажі».
Учасником земельних торгів може бути будь-яка фізична або юридична особа, яка відповідно до вимог ч. 3 ст. 135, ч. 7 ст. 137 ЗК України:
Гарантійні внески повертаються (окрім випадків, прописаних у ч. 5 ст. 138 ЗК України – результати торгів анулюються організатором земельних торгів у разі відмови переможця від укладення договору купівлі-продажу або договору оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки, а також у разі несплати переможцем в установлений строк належної суми за придбаний лот*), а реєстраційні – ні.
Реєстраційні внески повертаються, лише у випадку якщо до проведення призначених торгів їх скасовано.
Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:
для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, – у розмірі не більше 3% їх нормативної грошової оцінки;
для земель загального користування – не більше 1% їх нормативної грошової оцінки;
для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3% та не більше 1% їх нормативної грошової оцінки;
для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, – у розмірі не більше 5% нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області; для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3% та не більше 5% нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по АР Крим або по області;
Звертаю увагу, що орендар земельної ділянки зобов’язаний у 5 (п’ятиденний) строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки державної або комунальної власності надати копію договору відповідному органу доходів і зборів.
Якщо у Вас виникли додаткові запитання, Ви завжди можете звернутися до наших спеціалістів та отримати кваліфіковану консультацію з приводу вашої ситуації.