Facebook призупинив в Україні діяльність акаунтів і груп, які вели скоординовані кампанії з дезінформації.
Про це повідомив глава політики з кібербезпеки соцмережі Натаніель Глейхер, передає 0342.ua з посиланням на Liga.Tech.
Ідентифікувати велику кампанію вдалося на основі поведінкового аналізу підозрюваних, а не змісту контенту.
За словами Глейхера, під час розслідування вдалося встановити, що вилучені акаунти пов'язані з українським PR-агентством Pragmatico.
"Я думаю, що вони розташовані в Києві. Але цей факт я б двічі перевірив", – уточнив Глейхер.
Загалом Facebook видалив 168 акаунтів, 149 сторінок, 79 груп. У них було в сукупності близько 4,2 млн фоловерів. Приблизно 400 000 акаунтів приєдналися до груп. Сторінки і групи керувалися фейковий акаунтами, а імена постійно змінювалися.
І найцікавіше: бюджет, витрачений на рекламу в Facebook і Instagram, Глейхер оцінює приблизно в $1,6 млн. Розраховувалися переважно в доларах".
Які були цілі?
Глейхер підозрює, що організатори кампанії направляли людей за межі Facebook на сайти, які позиціонувалися як новинні. Примітно, що в прикладах віддалених сторінок виявилися акаунти видань Znaj.ua, Politeka, Hyser. Тепер вони не працюють.
За мірками України це дуже велика сума. Наприклад один з найдорожчих посад на виборах був розміщений в фан-групі "Я за Тимошенко – Фан Клуб". Він називався "Якщо ти за перемогу України – тисни лайк". Він приніс мільйон показів і міг обійтися, за оцінками Facebook, в $10 000 – 50 000. Інші пости політиків, як правило, коштували в десятки разів менше.