Досягнення Василя Вірастюка просто не вкладаються в голові і свого часу здивували навіть досвідченого Арнольда Шварцнегера.
Його голосом говорить персонаж популярного українського мультфільму Кирило Кожум’яка – казковий герой, який завдяки своїй надсилі переміг злого Змія. Сучасний богатир Василь Вірастюк, мабуть, як ніхто краще підійшов на цю роль.
Дивлячись на його постать, легко уявити Вірастюка на олімпійському постаменті. Так і мало бути. Віддавши легкій атлетиці 16 років, він був за крок від поїздки на олімпіаду в Сіднеї, але тоді функціонери відхилили його кандидатуру.
Це образило спортсмена, але з іншого боку змусило податись у богатирський спорт, який власне й розкрив усі його таланти.
Народився силач в Івано-Франківську в родині водія вантажних автомобілів. У 13 років юний силач вперше сів за кермо і відразу проїхав 25 кілометрів.
Спортом Вірастюк почав займатися ще швидше: у 10 років він захопився легкою атлетикою — штовхав ядра. До слова, брат силача Роман став бронзовим призером чемпіонату Європи зі штовхання ядра у 1994 році.
Вірастюк не був ані борцем, ані важкоатлетом, ані культуристом. Зате легка атлетика подарувала спритність і координацію рухів. З 2000 і до 2005 року Вірастюк здобував титул Найсильнішої людини України.
Щоправда ні, 2004 року він його не отримав, адже брав участь у міжнародних змаганнях на Багамах, де здобув титул "Найсильнішої людини світу". Та посів шосте місце у найпрестижніших змаганнях із силового спорту "Арнольд класік".
Крім того, Вірастюк — член збірної України, яка двічі поспіль у 2003 та 2004 роках виборола титул "Найсильніша нація світу".
У травні 2003 року силач встановив світовий рекорд. Тоді він протягнув п'ять трамвайних вагонів більше ніж на 10 метрів і десять скріплених між собою машин майже на 20 метрів.
У 2007 році виграв змагання у Південній Кореї та отримав титул Чемпіона світу з силового екстриму IFSA.
Серед досягнень стронгмена є й чимало незвичних рекордів: він піднімав і складав один на одного крижані куби по півтори сотні кілограмів кожен, носив у руках важезні 170-кілограмові валізи та подужав зрушити з місця сім машин загальною масою 11 тонн.
Колись підрахували, що стронгмен може досягти найбільших результатів, якщо його ріст 190 см і вага 145 . Вірите чи ні, але саме такі параметри в українця.
Кожен його виступ на межі можливостей і без представників Книги рекордів Гіннеса не обходиться. Вірастюк — протягнув п'ять трамвайних вагонів, загальною вагою понад 100 тонн та переніс велетенські крижини льоду вагою в 150 кг кожен.
Зараз брак адреналіну Вірастюк компенсує інакше: бере участь у розважальних шоу пробує себе у ролі прикордонника і навіть знімається в кіно.
У його фільмографії вже 3 повнометражні стрічки. Остання роль – полісмена.
До речі, в родині Вірастюків він не єдиний силач. Рідний брат — 17-кратний чемпіон зі штовхання ядра та в минулому капітан Олімпійської збірної України.
Не буду приховувати, для мене зараз рідним містом став Київ. Я проживаю там вже більше десятка років. Івано-Франківськ залишився містом, де народився, де проживає моя мама, де все ще є мої друзі, яких я відвідую час від часу. Не більше. Якщо ви хочете спитати, чи щемить у мене серце, коли я заїжджаю у Франківськ, то ні. Такого вже не має років з десять. Коли я заїжджаю у місто, у мене нема хвилювання, навпаки стає сумно. За тиждень, поки тут перебував, то все більше переконуюсь – місто є сірим, особливо це стосується проїжджої частини. Вона, як і тротуари, у жахливому стані. Тротуари не чистяться, люди ходять по калюжах. Від цього мені стає сумно.
Що варто змінити в Франківську
А я не знаю, якось ніколи не думав про це. Я б поміняв шифер на маминій хаті, але якраз зараз цим і майстри займаються від сьогоднішнього ранку (сміється). Ну, але якщо серйозно, то б облагородив мости, зробив хороші дороги, провів би хоча б ямковий ремонт. Я б цей сірий Івано-Франківськ змінив на яскравий. Дуже добре пам’ятаю, як колись відновили центральну частину, тоді всі будинки стали кольоровими. Ось тоді місто зажило! Проте як би там не було, хотів би побажати всім землякам радості, весни та звісно миру!
- 1981 рік — пішов у перший клас Івано-Франківської СШ № 4.
- 1989 рік — закінчив 8-ий клас і вступив до Технікуму фізичної культури в Івано-Франківську.
- 1992 рік — після закінчення технікуму пішов на 2 роки до війська.
- З 1994 по 2000 — працював тренером з легкої атлетики в спортивному товаристві «Україна».
- З 2000 року — проживав і працював водієм-охоронцем в компанії «Концерн Галнафтогаз» у Львові.
- З 1984 по 2000 рік займався легкою атлетикою — штовханням ядра. Входив до складу збірної команди України з легкої атлетики.
- У 1995 році виконав нормативи Майстра Спорту.
- 1998 рік — виконав нормативи Майстра Спорту Міжнародного Класу.
- З 2000 року займається силовим багатоборством «STRONGESTMAN».
- У 2002 став третім у змаганнях за звання «Найсильніший у Центральній Європі» і взяв Гран-прі міжнародного турніру в Зальцбурзі (Австрія). В змаганнях суперсерії IFSA (Міжнародної федерації найсильніших атлетів світу), що проводилися на Гаваях, був шостим.
- У 2003 році здобув третє місце на чемпіонаті світу серед «стронгменів» в Замбії.
- У 2004 здобув перемогу на чемпіонаті світу «Найсильніша людина світу», який проводився на Багамах. Та посів шосте місце у цих найпрестижніших змаганнях “Арнольд класик”.
- 2007 рік. Виграв змагання у м. Сеулі (Південна Корея) та отримав титул Чемпіона світу з силового екстриму IFSA.
- Зріст191 см
- Вага155 кг
- Розмір взуття46
- Стегно83 см
- Литка49 см
- Пояс115 см
- Грудина142 см
- Шия49 см
- Біцепс49 см
- Передпліччя41 см
- Жим225 кг
- Присяд280 кг х 4; 300 кг х 3
- Тяга250 кг х 4; 280 кг х 2
- Швунг з-за голови225 кг
- Швунг колоди160 кг
- Штовхання ядра*19,75 м
- Стрибок у висоту*190 см
- Стрибок у довжину з місця*330 см
- Біг 100 м*11,5 с
* Ці особисті рекорди відносяться до часу, коли Василь займався легкою атлетикою.
- У травні 2003 року на День Львова Василь Вірастюк встановив світовий рекорд, протягнувши п'ять трамвайних вагонів більше ніж на десять метрів і десять скріплених між собою машин майже на 20 метрів.
- Найсильніша людина світу 2004
- IFSA World Championship 2007