Спікер TEDх Наталка Найда: Я створюю роботу, якої мені не давав ринок

15 червня в Івано-Франківську пройде конференція TEDx. Вже відомо про п'ять спікерів, але планується, що їх буде більше десятка.

Серед них і засновниця відкритої сімейної мануфактури з виготовлення шкіряних речей "Shuflia" та майстерні "Bukvica", що займається пошиттям одягу і шовкотрафаретним нанесенням, співзасновниця освітньо-експериментального цеху для дітей "Дрібнота", а також управляючий менеджер бренду еко-одягу "Framiore" Наталія Найда.  

Що ховається за «іншою стороною» успішних бізнес-леді, як поєднувати роботу, сім’ю і особистий розвиток, спікерка розповіла в розмові з кореспонденткою Бліц-Інфо.

Наталія Найда пригадує, що розпочала власну справу після народження сина в 2008 році з виготовлення листівок ручної роботи. Потім створила сімейну мануфактуру з виготовлення шкіряних аксесуарів «Shuflia».

П’ять років тому Найда відкрила локальний бізнес «Bukvica» який спеціалізується на шовкодруці, трафаретному друці і футболках. А два роки тому пройшла відбір в проект CUTIS (Кютіс), який впродовж 3 років консультує приватних підприємців, готових працювати на експорт. Жінка зізнається, що коли зіштовхнулася з закордонним ринком, то зрозуміла, що потрібний конкурентоспроможний продукт з дизайном і доданою вартістю. Так і з’явився бренд еко-одягу «Framiore»

Наразі, бренд «Framiore» працює тільки на закордон. Це жіночий одяг, який виготовляють здебільшого з екологічних тканин. Наталія Найда зізнається, що перш, ніж взятися до роботи, вона довго вивчала тенденції ринку. Оскільки багато досліджень показують, що світовий споживач хоче купувати одяг, який носитиметься кілька сезонів і не буде мати жахливого екологічного сліду, вирішила зупинитися саме на такій концепції.

«Ми маємо працювати з конкурентним продуктом, який люди запам’ятають і будуть хотіти носити. Ідея була, щоб створити історію українського бренду про який знатимуть у всьому світі. Одягу в світі дуже багато і щодня його спалюють, тому хочеться зробити щось таке, що люди носитимуть багато сезонів і воно буде в тренді», - пояснює Найда.

За словами Наталки Найди, десять років тому у неї був вибір їхати за кордон, сидіти дома і виховувати дітей, або ж ризикнути і створити щось для себе тут. І вона наважилась.

«Я створюю для себе роботу, якої мені не давав ринок. Для мене немає різниці працювати на когось чи на себе, головне що я роблю. І коли ти створюєш свою справу, то ти робиш її під себе, так як ти хочеш. Я знайшла однодумців і разом ми взялися до роботи», - пригадує франківка.

Бізнес-леді запевняє, що конкуренції як такої не відчуває, втім можливо це через те, що бізнес невеликий. Та зізнається, що постійно є проблема з часом і важко поєднувати кілька різних проектів. Адже потрібно постійно переключатися з процесів, людей, команд, концепцій і при цьому бути хорошою мамою.

"Діти мене підтримують і розуміють. Я їжджу у відрядження, на виставки і показую їм приклад того, що ми не живемо в закритому світі і не страшно поїхати за кордон. В мене семирічна донька дуже любить черепашок ніндзя і з мультика знає, що вони живуть в Нью-Йорку, тож дуже хоче туди поїхати. Я їй кажу, що потрібно мову вчити, а вона каже що вчить і обов’язково поїде туди», - каже Наталія.    

Що ж стосується виступу на TEDx, то перш за все жінка каже, що хоче донести до людей, щоб вони не боялися ризикувати і виходити з рамок. Навіть помилки треба сприймати, як досвід. Зізнається, що будь-які фінансові втрати в бізнесі завжди сприймала, як плату за навчання.

"Наприклад зараз у освітньо-експериментального цеху «Дрібнота», ми багато вкладаємо в розвиток креативу, фінансової грамотності в дітей - це те чого мені не вистачало.  Якби в мене в житті була така освіта, то я б пройшла цей шлях набагато швидше і з набагато меншими втратами», - переконана Наталка Найда.