Хто наші туристи. Соціологічний портрет.

Соціологічне дослідження присвячене моніторинговому вивченню сфери туризму Івано-Франківської області у 2018 році. Як розповіла заступник голови обласної державної адміністрації Марія Савка, основне завдання заходу – зрозуміти в якому напрямку розвивати туристичний потенціал Прикарпаття. “Одне з головних завдань сьогодення – соціально-економічний розвиток туризму на Івано-Франківщині. Прикарпаття посідає друге місце за прозорістю введення бізнесу. У розвитку промисловості другий рік поспіль ми також є лідерами. Однак думати, як буде розвиватись туристична галузь теж важливо. Потрібно знати, хто наш турист, скільки коштів витрачає, що його цікавить. Це допоможе нам визначитись, де поставити акценти”,- розповідає чиновниця. Зокрема, Савка додає, що туристична галузь Прикарпаття рухається вперед. Кількість туристів у 2014 році складала 1,6 мільйона людей, у 2018 – 2,2 мільйона. Докторант кафедри соціології Ольга Максимович зауважила, що соціологічне дослідження базувалося на відповідях 1200 респондентів. “Впродовж дня звичайний турист витрачає в середньому 1260 гривень, іноземець – вдвічі більше. Найбільше коштів відвідувачі Прикарпаття платять взимку, до 1600 гривень. Середня тривалість перебування – 3-4 дні. Близько половини туристів подорожують парами, 64% повторно відвідували регіон, 45% – це екскурсанти, які приїжджають на день. За статтю переважають жінки”,- розповідає соціолог. За словами Максимович, туристи найдовше зупиняються в Рожнятівському та Надвірнянському районах, а також у Яремче, Коломиї, Калуші та Бурштині. “Якщо говорити звідки приїжджають найбільше, то це Київ – 22,5% людей. Кожен десятий нами опитаний – іноземець. Найчастіше – це туристи з Польщі, США, Литви, Канади, Румунії, Росії, Італії, Чехії, Німеччини та Молдови”,- додає соціолог.