18 лютого День в історії

18 лютого 1898 році в італійському місті Модена народився творець самої породистої «конюшні» жеребці якої стали найбажанішою мрією всіх автолюбителів автомобіля з однойменною назвою «Ferrari». За статистикою автомобілі Ferrari дуже рідко перепродують. Старі і навіть биті машини без жалю викидала на смітник тільки одна людина в світі - сам Феррарі. Всі інші Ferrari стоять або в гаражах, або знаходяться в колекціях власників, а після смерті - в музеях їх імені. За що ж так цінувалися і цінуються Ferrari? Чому Енцо Феррарі за життя став воістину автомобільним богом?

Всього за 13 років до народження інженера-творця з'явився двигун внутрішнього згоряння. У дитинстві Енцо хотів стати журналістом або оперним співаком. Однак, його мрія змінилася у віці десяти років - Енцо поїхав з батьком в Болонью, де вперше побачив автогонки. В багатьох видовище гонок – гул та рев машин, запах спаленої гуми не викликає особливих емоцій, але Феррарі воно притягнуло назавжди. Хоча до гоночних автомобілів було ще дуже далеко: спочатку була служба гірським стрільцем в армії, а пізніше - важка хвороба.

Через деякий час Феррарі відправився до Мілана, в компанію CMN (Costruzioni Meccaniche Nazionali), де влаштувався тест-шофером гоночних автомобілів. Через деякий час в його титулі зникла приставка «тест», і він став повноправним гонщиком. Однак вищим його досягненням залишилося друге місце в Targa Florio в 1920 році. Тоді ж Енцо переходить в команду Alfa Romeo. Але у нього була одна мрія - створити команду, в якій би працювали і ганялися виключно італійці, і він служив би їй, працював на неї. І ось у віці 31 рік Енцо Феррарі засновує свою команду - Scuderia Ferrari - стайня Феррарі, в свому рідному містечку Modena.

«Машина здавалася мені живою істотою, ставала як би частиною мене самого ...» - ну хіба може нормальна людина мучити і катувати себе самого? А адже автоспорт - це справжнісіньке катування автомобілів. Але зате той, хто відчуває автомобіль частиною свого тіла, як ніхто інший здатний його створити. Тільки в 1947 році, коли Енцо Феррарі вже популярний, з воріт його заводу викочується елегантний родстер «Феррарі 125S» з потужним 12-циліндровим алюмінієвим двигуном, машина, покликана втілити в життя мрію її творця: додати звичайному дорожньому автомобілю властивості гоночного без втрати комфортабельності. Новий автомобіль відразу ж бере три Гран-прі найпрестижніших гонок і робить його творця знаменитим на весь світ. З цього дня і відраховується історія фірми «Феррарі».

Саме в якості керівника власної Scuderia Ferrari він прославився на весь світ, отримавши за свій авторитарний, безкомпромісний і жорсткий стиль керівництва прізвисько Коммендаторе. Тепер для багатьох «Формула-1» асоціюється зі Scuderia Ferrari. У Ferrari найбільша армія шанувальників, яких на італійський манер називають тіффозі. Це єдина команда, яка брала участь у всіх чемпіонатах світу.

Автомобілі компанії Ferrari мають репутацію найдорожчих в світі. Кожен з них - це легенда. За машинами Енцо немає черг, як за Rolls-Royce, тому що більшість моделей Ferrari роблять лише в декількох десятках екземплярів, серед яких однакових немає. І роблять їх переважно для тих, у кого вже є в гаражі Ferrari, і не один. Тобто для старих, надійних клієнтів. Чому? Та тому, що коли цей принцип порушувався, і машини Енцо потрапляли в чужі руки, то на перепродажі всього лише однієї його машини спекулянти наварювали по мільйону доларів!

Геніальність видатного інженера полягала в тому, що він в Ferrari поєднав чотири складових: красу спортивного автомобіля, характеристики і адреналін «Формули-1», розкіш Rolls-Royce і недосяжність цієї машини не те, що для простого смертного мільйонера, але навіть і для обраних світу цього . Послідовники і переслідувачі у нього були: спочатку - Maserati, пізніше - Lamborghini, але вони були значно блідніші в порівнянні з яскравим творінням Енцо.

Енцо Феррарі плакав всього два рази в житті і обидва рази на лавці з видом на річку По. Перший раз - залишившись самотнім після смерті батька і брата. Через тридцять років він сяде на ту ж саму лавку і знову заплаче. Але заплаче він вже від щастя: нарешті-то він став знаменитий на весь світ.

Найвідоміші цитати Ензо Фераррі:

"У світі існують дві точки зору: моя і неправильна."

"Мотори - як жінки. Потрібно знати, де помацати. "

"Кінські сили продають автомобілі, а крутний момент отримує перемогу в перегонах."

"Аеродинаміка - це для тих, хто не вміє будувати потужні двигуни."

"Я одружився на 12 циліндрах і ніколи з ними не розлучався . "

"Коли чоловік говорить жінці, що кохає її, він насправді просто її хоче. Єдина справжня любов у цьому світі - це любов батька до свого сина. "

" Працюючи без відпочинку, не встигаєш думати про смерть. "

"Клієнт завжди правий"