ПАТ «Укрзалізниця» інформує пасажирів про те, що більшість пасажирських вагонів не обладнані системою кондиціонування повітря.
Цього літа пасажирів обслуговують 3100 пасажирських вагони, з яких системою кондиціювання повітря обладнано лише 38 % - це 1168 вагонів.
Тому, зважаючи на аномальну спеку, можливий дискомфорт під час подорожі.
Можливі затримки пасажирських поїздів через застосування обмеження швидкості через перегрів колій. З початку серпня було застосовано близько 350 таких обмежень.
Майже в усіх плацкартних вагонах системи кондиціонування повітря не передбачені конструкційно. Залізничники розуміють, що подорож у плацкарті, не обладнаному кондиціонером, менш комфортна, але вона має й відповідну вартість. Більше того, існує об’єктива причина такої ситуації з пасажирським рухомим складом - невиконання статті 10 Закону України «Про залізничний транспорт». Згідно із цим Законом будівництво й реконструкція магістральних залізничних ліній, об'єктів мобілізаційного призначення, придбання залізничного рухомого складу для перевезень пасажирів у поїздах далекого слідування та місцевого сполучення має здійснюватися у встановленому порядку за рахунок коштів державного бюджету. За період незалежності України з держбюджету кошти на оновлення рухомого складу не виділялись.
За останні 25 років придбано 583 вагони – всі за власні кошти Укрзалізниці. Робота з оновлення парку розпочалася з кінця минулого року й триває зараз. У цьому році ПАТ «Укрзалізниця» оновить парк пасажирських вагонів на 203 одиниці. З них буде закуплено 50 нових вагонів та 153 одиниці – модернізовано капітально-відновлювальним ремонтом. Причому всі модернізовані та придбані вагони вже обладнані системами кондиціонування повітря. Також заплановано не зменшувати темпи з оновлення пасажирського рухомого складу і в наступні кілька років – по 250-300 вагонів щорічно.
Читайте також:
"Укрзалізниця" планує з'єднати Київ й Івано-Франківськ швидкісними потягами