Тільки на 33% сайтів українських виробників присутня українська мова. Порівняно з минулим роком частка сайтів з українською мовою збільшилась всього на 1%.
Сайт Language-policy проаналізував топ-1000 найвідвідуваніших за охопленням сайтів серед української інтернет-аудиторії. Серед топ-1000 україномовні сайти складають 11%, тоді як російськомовні сайти становлять 66,8%. У двомовних сайтів, які складають 22,2%, зазвичай російська версія є основною, а українська є вторинною і в більшості випадків є якісно та функціонально неповноцінною.
Якщо звернути увагу на домені зони, то отримуємо наступний розподіл. Частка сайтів в українській національній доменній зоні .ua становить 34,5%, частка сайтів в російській зоні .ru 19,9%. Усі інші сайти знаходяться в різних міжнародних доменних зонах і разом складають 45,6%.
Для виокремлення та аналізу тільки українських сайтів було використано три рейтинги top.bigmir.net, top.i.ua, liveinternet.ru.
Так, за рейтингом top.bigmir.net українською мовою користується 13,20% сайтів, двома мовами 28,8%, російською 58%. За top.i.ua 28% сайтів користуються українською, є двомовними 20% і 52% використовують російську. За рейтингом liveinternet.ru україномовні сайти складають 14%, двомовні 24,8 та російськомовні 61,2%.
Порівняно з минулим роком частка російськомовних сайтів серед топ-250 українських сайтів в середньому зменшилась на 4,8%. Серед українських сайтів домінує доменна зона .ua і за top.bigmir.net вона складає 69,6%, за top.i.ua 61,2%, за liveinternet.ru 62,8%.
Як і минулого року україномовні сайти домінують тільки серед сайтів, пов'язаних з державою, освітою та літературою.
Серед топових користувачів Facebook частка україномовних збільшилась на 7% і вийшла на перше місце. Україномовні користувачі складають 49,25%, російськомовні 46,5%, двомовні 4,25%.
За даними каталогу українських виробників «Зроблено в Україні», тільки на 33% сайтів українських виробників присутня українська мова. Порівняно з минулим роком частка сайтів з українською мовою збільшилась всього на 1%.
За даними Steam тільки 1,5% відеоігор доступні українською, хоча ще минулого року було доступно тільки 0,78%.
В масштабах світового інтернету, за даними w3techs.com, українська мова за поширеністю посідає 32-е місце і її використовують всього приблизно 0,13% сайтів Інтернету, і вона дуже сильно поступається російській мові, так на один сайт, який використовує українську мову приходиться приблизно 50 сайтів, які використовують російську. Українську випереджають за кількістю сайтів, такі мови з меншою кількістю носіїв як хорватська, литовська, норвезька, іврит, болгарська, фінська, словацька, данська, угорська, румунська, грецька, шведська, чеська, нідерландська.
Для порівняння, в країнах зі схожими з Україною мовними пропорціями, Естонію та Латвією, національні мови займають в Інтернеті домінуюче положення.
Наостанок. Якщо порівняти результати цього дослідження та дослідження майже десятирічної давнини, за яким україномовні сайти складали всього 4,6%, двомовні 14% та російськомовні 81,4%, то стає очевидне надзвичайно повільне, але невпинне, кількісне зростання україномовних сайтів. Хоча якісне зростання залишається під питанням.