• Головна
  • Збагатитися на покійних безхатченках – у Івано-Франківську реально
Ексклюзив
20:10, 31 січня 2017 р.

Збагатитися на покійних безхатченках – у Івано-Франківську реально

Ексклюзив

Кінець минулого та початок поточного року стали періодом проведення багатьох державних закупівель усіх комунальних підприємств міста. Тож, ми вирішили «промоніторити»: що і за скільки купували за рахунок міського бюджету. І зацікавилися незвичним тендером...

26 грудня 2016 року Департаментом житлової, комунальної політики та благоустрою Івано-Франківської міської ради було проведено тендер для приватних компаній, що повинні доставляти покійних безхатьків та самотніх людей без родини на судово-медичну експертизу.

Очікувана вартість становила 800 000 гривень. В аукціоні взяли участь два учасника: ТОВ «АНАПА» та ФОП Дубовий Андрій Михайлович. Основним критерієм визначення переможця була ціна. ФОП Дубовий Андрій Михайлович запропонував 798 000 грн, а  ТОВ «АНАПА»  795 000 грн. Відповідно переможцем стало товариство з обмеженою відповідальністю «АНАПА» і 16 січня 2017 року з ним було укладено договір.

Три тисячі гривень стали основним аргументом у виборі фірми-переможця. У департаменті не зважили навіть на те, що ТОВ «АНАПА» (згідно Єдиного державного реєстру) було зареєстровано за місяць до проведення тендеру  28 листопада 2016 року. І навіть мізерний розмір статутного капіталу — 1000 грн також не насторожив чиновників. 

Аби надавати послуги з доставки покійних людей "особливих" категорій фірма-переможець повинна мати у штаті водіїв та санітарів, а також транспортний засіб, придатний для доставки померлих.

Згідно п.2 ст. 16 Закону України про державні закупівлі Замовник установлює один або кілька з кваліфікаційних критеріїв:

-          наявність обладнання та матеріально-технічної бази;

-          наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;

-          наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.

З усіх перелічених критеріїв Департамент встановив лише один  наявність обладнання та матеріально-технічної бази, проте у ТЕХНІЧНИХ ВИМОГАХ зазначено наявність санітара, тобто наявність «працівника відповідної кваліфікації, який має необхідні знання та досвід».

Наявність матеріально-технічної бази у ТОВ «АНАПА» підтвердили лише довідкою про існування орендованого авто і як доказ надали договір його оренди. Орендували автомобіль Mercedes-Benz у свого засновника — Німчука Богдана Богдановича.

Якщо узагальнити, то процедура закупівлі від початку і до кінця була проведена згідно закону України, проте деякі очевидні нюанси спонукали нас детально вивчити це питання. І ось що нам вдалось з’ясувати:

Згідно стану чинної нормативної бази, покликаної регулювати питання перевезення тіл померлих до місць їх зберігання (моргів), нами було встановлено, що згідно п.19 та п.20 наказу Держжитлокомунгоспу №193 від 19.11.2003  Організація поховання одиноких громадян, осіб без певного місця  проживання,  осіб,  від  поховання  яких відмовилися рідні, знайдених, невпізнаних трупів, у разі відсутності родичів, або осіб чи  установ,  які  можуть  взяти  на  себе  організацію поховання, покладається на ритуальні служби згідно  з  замовленням  медичних закладів. Оплата здійснюється за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів.

Доставка  в  морг  для  встановлення  причин  смерті цієї категорії осіб здійснюється органами внутрішніх справ. Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17.01.1995 №6 визначено, що відповідальність за доставку тіла покійника, його одягу та інших предметів, що безпосередньо мають  відношення  до  покійника,  у  морг покладається на особу, яка призначила експертизу і здійснюється бригадами, склад яких комплектується з працівників  органів  Міністерства   внутрішніх   справ,   або   з працівників інших служб, що спеціалізуються на цьому.

У випадках   смерті   в  лікувально-профілактичних  установах організація доставки трупа  до  моргу  покладається  на  керівника цієї установи. У випадках, коли  бригада швидкої медичної допомоги констатувала смерть особи,  що  померла  на  вулиці  або в іншому громадському місці, доставка трупа до  моргу здійснюється цією бригадою. При  цьому  лікар (фельдшер) бригади зобов'язаний надати черговому санітару моргу заповнений відривний талон до "Супровідного листа".

Генеральною прокуратура України спільно з МВС України і МОЗ України було прийнято спільний наказ від 25.10.2011 №102/65/692 «Про затвердження Порядку взаємодії між органами внутрішніх справ, закладами охорони здоров’я та органами прокуратури України при встановленні факту смерті людини» в якому чітко зазначено, що транспортування тіл померлих з ознаками насильницької смерті чи підозри на таку до бюро судово-медичних експертиз здійснюється в установленому законодавством порядку обов’язково в супроводі працівника органу внутрішніх справ. 

І ось тут виникає низка логічних запитань: на основі чого перевезення тіл померлих довірили приватній фірмі без жодного досвіду діяльності у цій сфері і лише за наявності автомобіля? Якими нормативно-правовими актами врегульовуються ці питання, адже законом визначено ряд осіб, які повинні здійснювати доставку тіл померлих? Їх ми поставили компетентним органам і сподіваємося на швидку відповідь.    

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Івано-Франківськ #новиниІвано-Франківська #доставкапомерлих #судово-медичнаекспертиза #Демартаменткомунальний
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...