Ексклюзив
20:10, 31 січня 2017 р.
Збагатитися на покійних безхатченках – у Івано-Франківську реально
Ексклюзив
Кінець минулого та початок поточного року стали періодом проведення багатьох державних закупівель усіх комунальних підприємств міста. Тож, ми вирішили «промоніторити»: що і за скільки купували за рахунок міського бюджету. І зацікавилися незвичним тендером...
26 грудня 2016 року Департаментом житлової, комунальної політики та благоустрою Івано-Франківської міської ради було проведено тендер для приватних компаній, що повинні доставляти покійних безхатьків та самотніх людей без родини на судово-медичну експертизу.
Очікувана вартість становила 800 000 гривень. В аукціоні взяли участь два учасника: ТОВ «АНАПА» та ФОП Дубовий Андрій Михайлович. Основним критерієм визначення переможця була ціна. ФОП Дубовий Андрій Михайлович запропонував 798 000 грн, а ТОВ «АНАПА» — 795 000 грн. Відповідно переможцем стало товариство з обмеженою відповідальністю «АНАПА» і 16 січня 2017 року з ним було укладено договір.
Три тисячі гривень стали основним аргументом у виборі фірми-переможця. У департаменті не зважили навіть на те, що ТОВ «АНАПА» (згідно Єдиного державного реєстру) було зареєстровано за місяць до проведення тендеру — 28 листопада 2016 року. І навіть мізерний розмір статутного капіталу — 1000 грн — також не насторожив чиновників.
Аби надавати послуги з доставки покійних людей "особливих" категорій фірма-переможець повинна мати у штаті водіїв та санітарів, а також транспортний засіб, придатний для доставки померлих.
Згідно п.2 ст. 16 Закону України про державні закупівлі Замовник установлює один або кілька з кваліфікаційних критеріїв:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
З усіх перелічених критеріїв Департамент встановив лише один — наявність обладнання та матеріально-технічної бази, проте у ТЕХНІЧНИХ ВИМОГАХ зазначено наявність санітара, тобто наявність «працівника відповідної кваліфікації, який має необхідні знання та досвід».
Наявність матеріально-технічної бази у ТОВ «АНАПА» підтвердили лише довідкою про існування орендованого авто і як доказ надали договір його оренди. Орендували автомобіль Mercedes-Benz у свого засновника — Німчука Богдана Богдановича.
Якщо узагальнити, то процедура закупівлі від початку і до кінця була проведена згідно закону України, проте деякі очевидні нюанси спонукали нас детально вивчити це питання. І ось що нам вдалось з’ясувати:
Згідно стану чинної нормативної бази, покликаної регулювати питання перевезення тіл померлих до місць їх зберігання (моргів), нами було встановлено, що згідно п.19 та п.20 наказу Держжитлокомунгоспу №193 від 19.11.2003 — Організація поховання одиноких громадян, осіб без певного місця проживання, осіб, від поховання яких відмовилися рідні, знайдених, невпізнаних трупів, у разі відсутності родичів, або осіб чи установ, які можуть взяти на себе організацію поховання, покладається на ритуальні служби згідно з замовленням медичних закладів. Оплата здійснюється за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів.
Доставка в морг для встановлення причин смерті цієї категорії осіб здійснюється органами внутрішніх справ. Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17.01.1995 №6 визначено, що відповідальність за доставку тіла покійника, його одягу та інших предметів, що безпосередньо мають відношення до покійника, у морг покладається на особу, яка призначила експертизу і здійснюється бригадами, склад яких комплектується з працівників органів Міністерства внутрішніх справ, або з працівників інших служб, що спеціалізуються на цьому.
У випадках смерті в лікувально-профілактичних установах організація доставки трупа до моргу покладається на керівника цієї установи. У випадках, коли бригада швидкої медичної допомоги констатувала смерть особи, що померла на вулиці або в іншому громадському місці, доставка трупа до моргу здійснюється цією бригадою. При цьому лікар (фельдшер) бригади зобов'язаний надати черговому санітару моргу заповнений відривний талон до "Супровідного листа".
Генеральною прокуратура України спільно з МВС України і МОЗ України було прийнято спільний наказ від 25.10.2011 №102/65/692 «Про затвердження Порядку взаємодії між органами внутрішніх справ, закладами охорони здоров’я та органами прокуратури України при встановленні факту смерті людини» в якому чітко зазначено, що транспортування тіл померлих з ознаками насильницької смерті чи підозри на таку до бюро судово-медичних експертиз здійснюється в установленому законодавством порядку обов’язково в супроводі працівника органу внутрішніх справ.
І ось тут виникає низка логічних запитань: на основі чого перевезення тіл померлих довірили приватній фірмі без жодного досвіду діяльності у цій сфері і лише за наявності автомобіля? Якими нормативно-правовими актами врегульовуються ці питання, адже законом визначено ряд осіб, які повинні здійснювати доставку тіл померлих? Їх ми поставили компетентним органам і сподіваємося на швидку відповідь.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Святковий пік: попит на працівників логістики в Польщі
Новини компаній
13:04
ТОП новини
Спецтема
Оголошення
19:26, 21 листопада
19:26, 21 листопада
19:26, 21 листопада
19:26, 21 листопада
10:59, 15 листопада
live comments feed...